Volta als Pics d'Envalira

Dimecres 18 abril 2018

Grau Roig,  Portella de Joan Antoni, Pic de Engaït de la Menera, Portella d’Engaït,  Port de Fontnegre, Coll dels Isards, Estany de les Abelletes (El Pas), Coll Blanc, Pic Blanc, Grau Roig.

Distancia     12,82 km
Desnivell     1.317 m

Segon dia per Andorra amb molt bon temps, avui el risc d’allau ja ens ha baixat a 3, risc mes alt per fusió, busquem cares nord amb mes ombra pel matí.
Sortim del pàrquing de Grau Roig de bon mati buscant el regel, a les 8:10 ja estem funcionat, amb molt bon regel, anem cap a la Portella de Joan Antoni, trobem unes traces que veiem que van cap allà i les seguim, al final fem un franqueig per mitja vessant que ens el podíem haver estalviat de no seguir les traces, aconsellem anar per sota a l’alçada del torrent, al planell indiquem l’itinerari alternatiu.
Amb neu dura arribem a la Portella de Joan Antoni que ens regala un bon sol, pugem al Pic de Engaït i sense esquis  i amb grampons baixem a la  Portella de Engaït (possible escapatòria cap a les pistes de Grau Roig), seguim la carena cap el Pic d’Envalira però arribant al primer bony avanç del pic, traiem pells i fem una diagonal en baixada fins el Port de Fontnegre, continuem baixant i anem a fer una ullada al Coll dels Isards, però continuem baixant per l’est del Coll cap l’Estany de les Abelletes (pistes del Pas de la Casa), remuntada per pistes ( ja tancades) fins el Coll Blanc i Pic Blanc, baixada pel costat de les pistes amb bona neu crema, això si esquivant les destrosses de les motos.
Bona circular.

Encara ens dóna temps de passar el Port de Envalira, la Collada de Tosses i arribar a menjar-nos uns peus de porc a Can Casanova a Fornells de la Muntanya, passat el poble de Tossa, Menú 16 €

Vam ser : Quico, Benet i Gabi
Bones Traces.

Si voleu baixar el track, clicleu damunt l'etiqueta blanca de wikiloc

Pàrquing de Grau Roig

Pujant cap a la Portella de Joan Antoni

Darrera els Pics del Cubil

Arribant a la Portella de Joan Antoni

A la Portella de Joan Antoni amb un bon sol

Al Pic d'Engaït de la Menera

Descens del Pic d'Engaït cap a la Portella d'Engaït, es l'itinerari del GR7

De la Portella d'Engaït pugem per la carena cap el Pic d'Envalira