Volta al Montmalús

Dimarts 17 abril 2018

Grau Roig,   Collada de Montmalús, Refugi i Estanys de Montmalús, Pla de Vallcivera, Coll de Ríbuls, Refugi i Estanys de Montmalús, Pic de Montmalús, Grau Roig.

Distancia     13,49 km
Desnivell     1.192 m

Sortideta de dos dies per Andorra, tenim molt bon temps, però el risc d’allaus el tenim alt, tenim Andorra amb risc 3 pujant a 4 per allaus de fusió a mesura que el sol vagi escalfant, les cares nord menys esposades. Ens comenten per les botigues de muntanya la gent d’Andorra que aquest any fins i tot ha caigut la pala de Pic de l’Estanyó, no l’havien vist caure mai, la que puja de l’estany de l’Estanyó fins la carena per pujar al pic, la via normal de pujada a l’hivern.
Sortim del pàrquing de Grau Roig de bon mati buscant el regel, a les 8:30 ja estem funcionat, trobem molt bon regel, tot i que sabem segons meteo Andorra que el regel no arribarà a tota la profunditat de la base de neu.
Pugem al Coll de Montmalús amb neu dura, al coll baixem cap el llac i refugi de Montmalús, encara amb neu dura la pala del coll (massa d'hora) i desprès ja bona neu cremeta, passem el refugi i pel final del llac baixem fins el Pla de Vallcivera, a la part del bosc amb canvis de neu, però es deixa fer, quant sortim al pla fora d’ombres tornem a tenir neu cremeta.
Posem pells i pugem del Pla de Vallcivera cap el Coll de Ribuls per fer una mica de circular, bona neu de pujada, tornem a passar pel refugi i pugem per un llom a l’esquerra del coll, fins el mateix Pic del Montmalús, descens amb bona neu tot i tenir que anar evitant les destrosses que fan les motos, arribant a pistes amb neu mes pesada. A les 12:40 ja estem al cotxe.

Arrodonim el dia amb una bona paella de conill al Restaurant Arans, a la carretera general d’Ordino a Arcalís passant la Cortinada. Menú 14 €, però cal preveure que IVA, beguda i cafè van a part, comptar uns 20 €.

Vam ser : Quico, Benet i Gabi

Bones Traces.

Si voleu baixar el track, clicleu damunt l'etiqueta blanca de wikiloc

itinerari seguit, el refugi esta a la banda nord-oest de llac, al planell esta mal posat

Pàrquing de Grau Roig

Pel costat de les pistes per evitar les destrosses de les motos

Davant ja tenim el coll i el pic i al costat les destrosses de les motos

A la zona del Colells

Arribant al coll de Montmalús

Al coll, darrera l'Estany de Montmalús

Baixant cap els Estanys de Montmalús amb neu cremeta

Refugi de Montmalús

Al Pla de Vallcivera, pujant cap el Coll de Ribuls

Tornem a passar pel Refugi

Arribant al Montmalús, amb cercle vermell la situació del refugi (nord-oest del l'estany)

Al pic feliços, hem aprofitat el dia