Puigllançada - La Tossa d'Alp

dimarts  27 desembre de 2016

Cerdanya
Collada del Pedró (Alabau), Puigllançada, Coll de Pal, Tossa d’Alp, Torrent roig, Collada del Pedró.

Les ultimes nevades han sigut generoses per la Molina i la zona dels Alabaus, normalment molt castigada pel vent, avui presenta un aspecte inmaculat.
Aprofitem per fer una circular sortint del pàrquing d’Alabau (a la Collada del Pedró), sortirem al sud creuant pàrquing e instal•lacions i anirem a buscar el Clot de l’Hospital per agafar l’itinerari Alabau, pista molt poc transitada, la quantitat de neu, ens permet anar tot sovint per fora de la pista, passarem pel Cap de les Costes de l’Huguet, Amorriador del Rus i arribarem al cim del Puigllançada 2.409m, traiem pells i farem un descens fora pistes direcció nord-oest fins Coll de Pal i Pleta de Comabella on posarem pells per fer una bona pujada d’uns 450m de desnivell, per la pista tancada de Comabella, que tot passant pels Rasos de Comabella ens portarà fins al Refugi Niu de l’Àliga al costat del cim de la Tossa d’Alp 2.535m.
Ara si agafarem pistes i farem un descens cap a la Molina, fins al creuament de la pista “Volta a la Muntanya Sagrada”, nou canvi de pells i  començarem pujant la pista que ens portaria al Coll de Pal, per deixar-la a l’alçada del Torrent Roig que començarem a pujar, al poc trobarem que el torrent s’encaixona i ens veiem obligats a flanquejar per la dreta per buscar el millor pas per superar aquest tros encaixonat del torrent, quant ho veiem mes factible tornarem agafar el mig del torrent força carregat de neu, fins que s’obre i arribem Amorriador del Rus on ja farem l’ultima baixada fins peu de pista d’Alabau on tenim el vehicle.
Sortida que tot i tocar pistes d'esquí, ens deixa força contents.

Vam ser: Xavi Saleta, Benet i Gabi

Si voleu baixar el Track cliqueu damunt l'etiqueta blanca de wikiloc

Preparant material al pàrquing d'Alabaus

Anat a buscar el Clot de l'Hospital

Sortint del Clot de l'Hospital

Al Cap de les Costes de l'Huguet

Al Amorriador de Rus

Sortint a la carena, contemplant el Pedraforca