Circular Pic de la Vaca, Vall del Freser

dimecres  7 desembre 2016

Vallter (pàrquing superior ) – Coll de la Marrana – Aigols Podrits – Cabana de Tirapits – Pic inf. de la Vaca – Puig de Tirapits – Les Trumferes -  Vall del Freser – Coll de la Marrana - Vallter

Distancia   14,95 km
Desnivell   1.174 m

Avui ens ajuntem una bona colla de Sorreig (Aire de Muntanyes) i de Bombers per fer una volta per Vallter.
Sortim del pàrquing superior de Vallter cap el coll de la Marrana on traiem pells i baixem fins Aigols Podrits per tornar a remuntar passant per la part alta del Torrent de les Barraques cap a la Cabana de Tirapits (emissora d'emergències), de la cabana de Tirapits tirem recte amunt per assolir amb neu molt molt dura la carena que ens porta fins al Pic de la Vaca.
Al Pic traiem pells i passant pel Coll de Tirapits i per sota del Puig de Tirapits continuem franquejant per buscar unes amplies pales que baixarem amb neu acceptable anant a buscar un collet que ens obre el pas a la zona de les Trumferes, per on, aquest cop per la poca neu, anirem buscant el millor itinerari per poder baixar fins la Vall de Freser.
Altre cop amb pells remuntarem per la Vall de Freser fins l'alçada de Jaça Grossa del Freser on deixarem el fondo de vall per anar a buscar el Coll de La Marrana, on farem l'últim descens del dia fins l'aparcament de Vallter.
Cal remarca que el franqueig per sota del Puig de Tirapits pot estar molt gelat, sempre ens queda l’opció de cresteixar una mica per situar-nos mes a plena cara sud mes insolada.

Vam ser: Albert Capeta, Benet, Enric, Andrés, Carlus Iglesias, Carles Costa, Xavi Saleta, Dani i Gabi

Si voleu baixar el Track cliqueu damunt l'etiqueta blanca de wikiloc

La Colla al Coll de la Marrana (foto Xavi Saleta)

Remuntant la Vall del Fresser

davant al fons (centre)  cabana de Tirapits

Pic Inferior de la Vaca

El grup traient pells al Pic Inferior de la Vaca

Les pales que ens porten al collet per passar a la zona de les Trumferes

A la zona de les Trumferes, podem veure dos del grup a la baixada del collet

baixant cap a la Vall del Freser

A la Vall del Freser

Aprop de Jaça Grossa on haurem de girar a la dreta a buscar el Coll de la Marrana

Xavi i Enric al Coll de la Marrana

Tot el grup a l'aparcament de Vallter