Matagalls, circular pel càmping Les illes

dimarts 11 octubre de 2016

Càmping les illes - Coll de Sant Marçal - Coll Pregon – Matagalls – Pla de la Roureda – Planells de Dalt – Càmping les illes.

Per arribar al Càmping les illes hem d'agafar la BV-5301 que passant per Santa Maria i Sant Esteve de Palautordera s'enfila fins Collformic, passant pel bonic poble del Montseny.
Arribant al quilometro 20, just amb un revolt molt pronunciat a esquerres, surt una pista asfaltada a la dreta molt estreta,que desprès de 1,5 quilometres ens porta fins el càmping. Haurem de buscar pàrquing uns 50 metres avanç del càmping en uns petits espais, no per masses vehicles.

Veure com arribar al Càmping les illes a través de Google Maps.

Continuem per la mateixa pista asfaltada que hem deixat el vehicle, trobarem l'entrada al càmping Les illes, davant de l'entrada del càmping ens trobem la Font de les Nàiades on podrem carregar aigua, seguirem l’ampla pista, ara de terra, que sense deixar-la ens portarà fins al Coll de Sant Marçal on trobarem la Font Bona, naixement del riu Tordera.
Sortirem a la carretera GIV-5201 on veurem un pàrquing per vehicles, al mateix pàrquing agafarem el GR-5.2 que hem de seguir, passarem pel Pla dels Èvols, Coll Pregon i sense deixar el GR-5.2 arribarem al mateix cim de Matagalls.
Tornarem pels mateix camí, seguint el GR-5.2 fins els Pla dels Èvols, hem d’anar molt en compte per veure el petit corriol que surt baixant a la nostra dreta, hem de trobar una petita fita de pedra i veurem amb un arbre una marca de Les illes.
Hem de seguir el corriol, anirem trobant alguna fita, aconsellem portar un GPS amb el track, ja que arribarem a llocs on ens es difícil trobar el corriol de baixada, passarem pel Pla de la Roureda, Esquei Negre i passant Planells de Dalt arribarem a la tela metàl•lica que delimita el càmping les illes, seguirem la tela metàl•lica cap a l’esquerra i arribarem al camí ample que seguin-lo ens portarà de nou fins on tenim aparcat el vehicle.
Ho celebrem fent un bon menú al restaurant Can Net a Mosqueroles

Vam ser Quico, Enric i Gabi

Si voleu baixar el Track cliqueu damunt l'etiqueta blanca de wikiloc

aparquem vehicle, 100m avanç del Càmping les illes

Pista que ens porta fins el Coll de Sant Marçal

Passat Sant Marçal, pel GR-5.2 camí de Coll Pregon

Coll Pregón

Cim del Matagalls

La Creu del Matagalls

Selfing del grup al finalitzar la ruta